З родини починається життя людини



З родини починається життя людини
Діти повинні користуватися бібліотеками. Це корисно навіть тим, у кого вдома є багато книг. Дізнатися, що читають їхні товариші, поцікавитися новинками літератури, вибрати і прочитати книгу, яка тільки-но надійшла до бібліотеки, стати першим її читачем – все це приносить радість! І ви повинні постійно підтримувати це в дітях.                             
ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ
Бібліотеки усіх типів, що працюють для дітей та організаторів дитячого читання - батьків, вихователів, педагогів, фахівців в області видання і розповсюдження книги та інших, завжди можуть бути грамотними і ефективними помічниками, союзниками і партнерами для всіх тих, хто переймається проблемами дитячого читання. І наше головне завдання сьогодні - поставитися до цих проблем серйозно і вирішувати їх спільно, об'єднуючи наші зусилля.
Дитина розпочинає своє знайомство зі світом у колі своєї родини. І звісно, батьки посідають головне місце у вихованні та формуванні ціннісних орієнтацій, світогляду, знайомлять з нормами поведінки, трудовими навичками.
Як зацікавити дитину читанням?

1. Сприяйте і постійно контролюйте читання своїх дітей.
2. Подавайте добрий приклад своїй дитині, показуючи, як вам подобається читати книжки.
3. Купуйте своїй дитині книжки, які задовольнять її індивідуальні потреби.
4. Перегляньте книги, анотацію, звернення до читача, перш ніж купити її итині.
5. Дбайте, щоб змалку в дитині створювався читацький досвід. Для цього знайомте її з різноманітною літературою.
6. Привчайте свою дитину працювати з книжкою систематично, а не час від часу.

Як правильно обговорити з дитиною прочитане?

1. З’ясуйте перед читанням чи під час читання незрозумілі слова.
2. Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане.
3. Поцікавтеся, що нового вона довідалась.
4. Попросіть дитину розповісти про головного героя, найцікавіші епізоди.
5. Які слова і вирази запам’яталися?
6. Чого навчила  книжка?
7. Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.

«Без сімї  нема щастя на землі”
(Сценарій родинного свята для учнів 5-9 кл.)
Обладнання: плакат із назвою свята, на стінах розвішені вислови про родину, сімю; виставка творчих робіт «Золоті руки моєї мами, бабусі», святково прикрашений зал кольоровими кульками  та вишитими рушниками, на столах  скатертини, солодощі та напої, серветки.
Ведуча: Доброго дня, дорогі наші мами, татусі, бабусі, дідусі, братики, сестрички і всі наші гості. Сьогодні ми з вами зібралися на свято Родини. Сімя – ось та пристань і гавань, звідки ми виходимо у широкий світ імя якому – життя. Прекрасно коли в сімї панують злагода, взаєморозуміння, повага.
Учень 1. Родина, сімя – це найдорожче для кожної людини . У сімї діти вчаться добру, вчаться шанувати свій рід, свою землю, берегти память свого роду. Родина це не тільки рідні, родичі, адже родина до родини – це народ. Ми українці – народ, який складається з родин великих і малих, дружніх і працьовитих. Мамина пісня,батьківська хата, бабусина вишиванка, дідусева казка – все це наша родословна пам’ять, наші символи, наша історія, у сім’ї повинні любити одне одного, повинна панувати атмосфера взаємодопомоги, тепла, турботи, тоді в цій сім’ї ростимуть щасливі діти.

Учень 2. Сьогодні у цій залі свято,
Ми  дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
Для себе взяти тут щось зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
Бо посмішка усім нам личить.
Хтось – слову доброму зрадіє,
Бо про добро усі ми мрієм.
Тож починати вже нам час.
Ведуча: Кожен з нас добре знає своїх бабусь та дідусів, цих невтомних трудівників, скарбничих мудрості нашого народу,  зберігачів сімейних традицій, цікавих казкарів. Вони люблять нас, своїх онуків, передають свої знання і уміння.
(Розповіді дітей про бабусь та дідусів з представленням речей, створених їхніми руками. Можливо, бабусі і самі поділяться своїми уміннями, розкажуть щось цікаве).
Учень 1. Ой бабусенько рідненька,
Чарівниченько любенька,
Твої руки золоті
В невсипущому труді.
Твою працю я шаную,
Твоє серце добре чую.
І тебе, - я поважаю,-
Хай сонечко зажди вітає!
Учень 2. Цілую бабусині натруджені руки,
Що знали в житті і любов,  і розлуки,
Що вміють такий смачний хліб випікати
І людям добро завжди дарувати.
Учень1. Любий, добрий наш дідусю,
Ми – твої внучата,
Прибігаємо до тебе,
Щастя побажати.
Хоч твоє волосся сивиною
Густо посріблилось,
Ти для нас,  дітей маленьких.
Другом залишився.
Ведуча: Мати! Батько! Які дорогі для кожного з нас ці слова.    Скільки в них тепла, щастя, радості, душі, милосердя і доброти! Від народження дитини. Про що ви думали коли вперше вам принесли ваше дитятко? Гадаю, що не помилюся коли скажу, відповівши за вас, що почуття радості, щастя і ще чогось такого, що не можна пояснити словами, переповнюють батьків у яких народжується дитина. Спочатку батьківські очі дивляться на нас із любовю. а потім – з гордістю, а далі з надією. Зростають діти – стають старшими батьки. Це неминуче. Це – як невблаганний час.
Учень 1. Хочеться, щоб кожен із нас шанував своїх батьків, розумів їхні мудрі поради, думав про них. Був поруч у скрутну хвилину. Відгукнувся на кожен поклик.
Як мені вас не любити
Рідний батьку, нене!
Таж ви мене згодували
І дбали про мене.
Таж ви мене згодували
Щирими руками,
Ой, нема так ніде в світі.
Як в батька і в мами.
Батько розуму навчає,
Мати приголубить.
Але так ніхто на світі,
Як вони не любить.
Учень 2.Батьки «чомучки»
Ну і мама! Ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають
Смішно і сказать комусь!
Бо щодня мене питають
Лиш одне: «чому» й «чому»?
Ти чому образив Віту?
А чому отримав двійку?
І чому прийшов так пізно?
Та чому в шкарпетках різних?
Ти чому такий не послух?
А чому не стелиш постіль?
Ти чому вірш не учиш?
А чому портфель без ручки?
І чому такий синець
Ох! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи
Хоч би дуже захотів…
Треба їх віддать до школи,
Хай питають вчителів.
Ведуча: Батько в сімї – захисник, годувальник. Батькове слово – це закон. Як скаже батько, так і буде, тому що він – голова сімї, зразок для своїх дітей.
Кожна дитина хоче щоб батько був людиною сильною, справедливою, щоб був мудрим і мужнім.
Учень 1. Усе в житті міняється і вяне
Усе мина, відходить назавжди.
Лиш батьківська любов ніколи не зівяне
Лиш татові слова зі мною назавжди.
Усе, що в житті, то долі повеління,
А все, що є в мені, то батькове учіння.
Від батька в мене є терпіння і удача,
І розум, батьку мій, це твоя добра вдача.
Люблю усе живе, що квітне і буяє,
Це батьку, мабуть, я також від тебе маю.
Ти передав мені усе, що сам умієш,
І наділи мене усім, що сам ти знаєш.
Життя іде – бреде, квітує і згасає,
Науку цю твою я завжди памятаю.
Нехай ідуть роки. І дні у млі згасають,
А ти для мене є теплом землі – я знаю.
Твоє добро святе і людяність велика,
І відданість землі і совість у душі
Це те усе в тобі за що я поважаю.
І голову свою в уклін тобі схиляю.
Ведуча: Мати – берегиня роду, домашнього вогнища. Сама вона є тим центром, який єднає всю родину. Коли її не стане, все в житті розладнується. Мама – наше довідкове бюро і швидка допомога,  скринька добрих порад. Перше слово, яке дитина промовляє. Це слово мама. Мама вчила нас робити перші кроки, вимовляти перші слова.
Учень  2. Чи є в світі що світліше, як мамині очі?
Які зорять за дітками вдень і серед ночі.
Чи є в світі що світліше, як серденько мами?
Яке бється для дитини днями і ночами.
Чи є в світі що миліше, як мама кохана,
Яка робить для дитини з вечора до рання.
Про матерів можна  розповідати нескінченно. І дійсно ні про що на світі не говорилося ніжніше і вдячніше, ніж про материнську любов.
Ведуча: Матері все життя дивляться нам услід, вирядивши в люди, так і стоять на початку всіх наших доріг, навіть коли їх не стає. Стоять і дивляться. І бажають нам добра і щастя, чекають від своїх дітей найвищих духовних злетів, бо і в останню хвилину думають про те, щоб їхні діти жили гідно серед людей і творили на своїй землі.
Учень 1. Підростеш, як колос,
Підеш поміж люди, -
Мамин рідний голос
Все з тобою буде.
Батькові турботи…
Сад і ліс, і поле…
Не цурайсь роботи
У житті ніколи.
Не забудь стежину
В рідний край, до хати.
В будь – яку годину
Мати буде ждати.
Бо без батьків чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і тепла,
Без татової строгості і жарту
І без свого родинного тепла.
Ведуча: Наше свято продовжується. Ми переходимо до конкурсів.
Конкурс «Пантоміма». Викликаються батьки по черзі. Завдання: показати дітям загальний предмет, який вони повинні відгадати. (слова – телевізор, парасолька, чайник, кенгуру, збір врожаю восени, літо)
Конкурс ерудитів
Коли варять кутю? (на Різдво)
Хто автор слів «Караюсь, мучусь, але не каюсь»?    (Т.Г.Шевченко)
Поетичний народний символ України   (калина)
Птах, який за народним повірям. Приносить щастя? (лелека)
Що стоїть посеред Землі? (буква м)
Взуття, плетене з кори дерев (личаки)
Як називають батьків дружини? (теща, тесть)
Конкурс «кольорові кульки» Роздавити кульку, щоб вона лопнула, дістати папір, на якому записане завдання, і виконати його
Наприклад: Заспівати куплет улюбленої пісні;
Розказати улюблений анекдот;
Назвати осінні квіти.
Назвати українську страву на літеру «м»
Зробити комплімент сусіду праворуч від вас тощо.

Пам’ятка бібліотекаря щодо роботи з батьками

До батьків кожної дитини необхідно проявляти щиру повагу. Спілкування з батьками повинно бути не на шкоду юним читачам, а на користь.
Вивчення сімей читачів повинно бути тактовним та об’єктивним, передбачати подальшу просвіту батьків, корекційну роботу.
Для більш результативного спілкування бібліотекареві потрібно мати інформацію про сім’ю читача, а саме: загальні відомості про батьків або осіб, що їх замінюють; житлові умови сім’ї, її матеріальний стан; рівень педагогічної культури батьків; авторитетність сім’ї в очах дитини; ступінь значущості виховного впливу батьків на дитину; сімейні звичаї, традиції і ритуали; виховні можливості сім’ї.
З метою вивчення сім’ї бібліотекар може використовувати різні методи психолого-педагогічної діагностики: спостереження, бесіди, тестування, анкетування, ділові, інтерактивні ігри, тренінги.
Форми роботи з батьками
-      День відкритих дверей „Всією сім’єю до бібліотеки”;
-      День батьків;
-      батьківські збори „Бібліотека і родина”;
-      лекторій для батьків „Азбука сімейного життя”, „Ваша домашня бібліотека”, „Подаруйте дитині книгу”, „Як привчити дитину до читання”;
-      Клуб вихідного дня;
-      „Школа молодих батьків”;
-      екскурсії для дітей і батьків „Перший раз в бібліотеці”, „Чудесний Книгоград”;
-      путівник бібліотекою „Чарівне царство дитячих книг”;
-      акція з просування читання „Бібліотека + сім’я”;
-      літературне свято „Книга мого дитинства”;
-      конкурс плакатів та сімейних портфоліо „Моя сім’я – це …”;
-      книжкові виставки-перегляди „Сім’я – це прихисток душі”, „Діти – щастя сім’ї”, „Лабіринтами сімейного права”;
-      Дні добрих сімейних справ;
-      пам’ятки батькам „Сучасним батькам та їх дітям”, „Якщо в сім’ї важкий підліток”, „Про шкідливість куріння”, „Як звільнити дитину від алкогольної залежності”, „Що робити, якщо дитина стала вживати наркотики?” і т.п.;
-      конкурс сімей-ерудитів „Від роду – до народу”;
-      книжково-ілюстративні експозиції „Хороші традиції сім’ї”;
-      рекомендаційні списки „Правила поведінки і виховання для дітей і батьків”, „Підростаю з книжкою я”, „Навчіть дитину любити книгу”, „Книги для дорослих і дітей”, „Лікування казкою”, „Читаємо сім’єю”, „Шпаргалка для батьків”;
-      свята „Відкриваємо книгу – відкриваємо світ”, „Книги в нашій сім’ї”;
-      огляди літератури „Дитина без проблем”, „Час читати!”, „Читання для хорошого настрою”, „Світ цікавих професій”, „Сім’я в житті і творчості українських письменників”;
-      електронна презентація „Улюблені книги моєї сім’ї”;
-      виставка малюнків „Моя сім’я”, „Сім’я очима дітей”;
-      тематичний вечір „Всьому початок – отчий дім” (вікторини, конкурси, музичні вітання і т.д.);
-      День відпочинку „А головне – погода в домі”, „Бібліопікнік”;
-      Конкурс на краще оповідання „Наш сімейний формуляр”;
-      виставка статей з періодики „Як живеш, підлітку?”;
-      предметні експозиції „Світ захоплень нашої сім’ї”.

Немає коментарів:

Дописати коментар